Inovujeme digitálne umenia
V rokoch 2021-2023 sme realizovali projekt „Inovujeme digitálne umenia“ (KEGA 006VŠVU-4/2021), počas ktorého sme zorganizovali viacero workshopov a seminárov s domácimi aj zahraničnými lektormi. Vybavili sme tiež náš ateliér modernou technikou, ktorú majú naši študenti a študentky k dispozícii.
Po cenných vstupoch od našich lektorov z externého prostredia sme inovovali niekoľko našich predmetov tak, aby boli lepšie napojené na prax a atraktívnejšie vyučované.
Zorganizované workshopy, semináre a exkurzie:
- Procedurálna tvorba
Lektori zo slovenského štúdia Subdigital predviedli algoritmické riešenia pri navrhovaní architektúry. Martin Ilčík z rakúskej spoločnosti Procedural Design zas možnosti využívania procedurálnych algoritmov v 3D modelovaní, hudbe či videohrách. - Game development
Prednášky hernej dizajnérky a konzultantky Tatiany Zacharovskej (Bored Monkey) a historika videohier Silvestra Bučeka (Masarykova Univerzita v Brne) bola doplnená o dva workshopy: Tatiana Zacharovská brainstormovala so študentmi o konceptuálnom dizajne video hier. Herný vývojár Michala Ferko (PowerPlay studio, CrazyLabs) viedol praktický workshop v Unity. - Digital storytelling
Zahraničné hosťky Selma Rizvić z University of Sarajevo a Olivia Vane z britského týždenníka The Economist prednášali o digitálnych formách rozprávania príbehov a komunikovania správ. Praktický workshop zameraný na zachytávanie svetov do 360° kamery viedol Bojan Mijatović zo združenia Digi.Ba. - Kreatívne programovanie
Medzinárodne úspešný slovenský digitálny umelec Boris Vitázek pripravil praktický workshop o programovaní multimediálnych a interaktívnych diel v nástroji vvvv aj prednášku o možnostiach uplatnenia digitálneho umelca. - Digitálna fabrikácia
Urobili sme si exkurziu spojenú s praktickým vyskúšaním technológií v spoločnosti Novota Art, ktorá je nositeľom viacerých ocenení za umelecko-remeselnú činnosť pri obnove pamiatok. Využívajú 5-osú CNC frézu na digitálnu fabrikáciu objektov z dreva. - Virtuálna realita
Petra Čížková, intermediálna umelkyňa využívajúca virtuálnu realitu viedla praktický workshop digitálnej 3D maľby vo VR. Vývojári zo štúdia Nefkus rozprávali o technických aj kreatívnych výzvach, s ktorými sa stretli pri vývoji VR zážitku M.R.Štefánik – Time After Time.
Meetup digitálnych umení
Najpopulárnejšou udalosťou projektu bol Meetup digitálnych umení, ktorý sme zorganizovali v atraktívnych priestoroch Binaria v Mlynskej doline. Zabaviť, zoznámiť sa odprezentovať svoje aktivity prišlo viac ako 50 ľudí z: VŠVU (Digitálne umenia, MediaLab, Dizajn), VŠMU (Herný dizajn), FMFI UK, FIIT STU, Slovenskej národnej galérie, Slovenského centra dizajnu, Slovenskej asociácie herných vývojárov, festivalu Biela noc, kreatívnej agentúry Mladý pes a vzdelávacej organizácie Hemisféra.